Garmin Connect mobile verbindings-problemen oplossen

Garmin Connect MobileRegelmatig hoor ik Garmin Edge eigenaren over problemen de ze hebben met de connectie van hun smartphone en hun Garmin Edge. Het probleem ontstaat doordat er of een firmware update van de Garmin Edge of van de smartphone is geweest. Vaak weet je dat niet eens, of je denkt er niet aan, maar bij een eerstvolgende rit, werkt ineens je livetrack, of je audio-updates niet meer. Er is een oplossing voor, en het is belangrijk dat je alle stappen doorloopt.

Soms lijkt het alsof er nog wel een connectie is tussen je telefoon en je smartphone, maar bij bijvoorbeeld iPhone mist er vaak 1 van de twee Bluetooth connecties. weer proberen te connecten helpt alleen als je de hele connectie verwijdert en weer helemaal opnieuw opbouwt. Je hoeft dus niet je Garmin Edge te resetten, maar alleen de stappen te volgen hieronder.

Verwijderen van de huidige connectie

Wat moet ik doen om het verbindingsprobleem op te lossen? De eerste stap is om de Edge van Garmin Connect Mobile te verwijderen, dat doe je alsvolgt:

Open Garmin Connect Mobile op de telefoon

  • In IOS: selecteer meer en in Android slecteer de hamburger (drie streepjes)
  • Selecteer Garmin toestellen
  • Selecteer je Garmin Edge toestel
  • Selecteer (rechterbovenhoek)
  • Selecteer verwijder toestel
Selecteer Verwijderen
      
Verwijderen Bluetooth connectie (alleen Iphone)
Verwijder het apparaat uit de Bluetooth-instellingen van de telefoon.
  • Selecteer vanuit de telefoon de Instellingen App
  • Selecteer Bluetooth
  • Onder Mijn apparaten ziet u BT_Edge xxxx en  Edge xxxx.
  • Selecteer het i-pictogram en selecteer vervolgens Vergeet dit apparaat
  • Doe dit voor beide bluetooth instellingen

Verwijder telefooninstelling uit je Garmin Edge

Verwijder ook je telefooninstellingen in je Garmin Edge door naar instellingen te gaan

  • Selecteer connected funties
  • Selecteer Telefoon
  • Selecteer Smartphone
  • Selecteer “Vergeet telefoon”

 

Nu ben je weer op de beginsituatie en kun je weer met opniew koppelen beginnen.

Koppel de Edge via de telefoon met de Garmin Connect Mobile app

  • Open de Garmin Connect Mobile-app
  • Open het menu: op de iphone selecteer Meer (rechtsonder) en bij Android: Selecteer de hamburger (linkerbovenhoek)
  • Selecteer Garmin toestellen
  • Selecteer “Voeg toestel toe”
  • Selecteer Blader door alle compatibele toestellen en selecteer Edge en kies je Edge model
  • Plaats de Edge xxxx in Bluetooth-koppelingsmodus
       
  • Selecteer in het hoofdmenu van de Edge
  • Selecteer Instellingen en dan connected functies en dan smartphone, of direct smartphone
  • Selecteer Koppel Smartphone
Lees ook:  Hij is er, de Garmin Edge 1030

 

Dan verschijnt in het schermpje op je smartphone  de op te zetten Bluetooth verbinding en op je Garmin Edge kies “Ga Door”

  • Kies de Bluettoth verbinding op je telefoon
  • Op beide apparaten verschijnt dezelfde code en kies doorgaan en daarna koppel
  • Je krijgt nog een keer de vraag om te koppelen en klikt “koppelen”‘
  • Nu worden de gegevens op je Telefoon overgezet.
  • Je ziet tevens de voortgang op je Garmin Edge

 

AFhankelijk van je type toestel volgen er allerlei vragen die met de eerste installatie van je toestel hebben te maken. DIe hoef je nu niet meer te doen.

Uiteindelijk kun je de Edge nog eens synchroniseren.

 

Essentieel bij dit proces is dat alle verbindingen allerreerst verwijderd hebt. Ook als het proces halverwege stopt, om wat voor reden, dan is het belangrijk om weer helemaal opnieuw te beginnen, anders gaat het niet werken.

De problemen ontstaan ooknog wel eens als je slechte internetverbinding hebt, zoals bijvoorbeeld in het buitenland, op de camping. Wees je hier van bewust dat het opnieuw koppelen dan ook niet erg voortvarend gaat.

Nuttig? meer soortgelijke updates ontvangen? Schrijf je in voor de maandelijkse nieuwsbrief.

 

Geef een reactie, of stel een vraag, gerelateerd aan dit artikel

10 gedachten over “Garmin Connect mobile verbindings-problemen oplossen”

[i]
[i]
%d bloggers liken dit: